VÍDEOS HA IGREXA (ED. CASALS)
Neste trimestre imos comezar a coñecer algo máis sobre a HISTORIA DA IGREXA. Analizaremos estes vinte séculos de vida da Igrexa para coñecela mellor, valorar a súa fidelidade á mensaxe de Xesús e comprender as súas luces e as súas sombras.
A historia da Igrexa, como podes imaxinar, está moi vencellada á HISTORIA DA HUMANIDADE. Neste vídeo tela resumida é dous minutos... Presta moita atención:
A Igrexa está presente hoxe en case todos os recunchos do planeta. Esta presenza que pode resultar evidente non foi un camiño fácil. O cristianismo naceu nunha pequena rexión do imperio romano hai vinte séculos. O proceso desde entón ata agora abarca toda a historia da Igrexa. Nel houbo dificultades externas e internas.
Neste trimestre imos comezar a coñecer algo máis sobre a HISTORIA DA IGREXA. Analizaremos estes vinte séculos de vida da Igrexa para coñecela mellor, valorar a súa fidelidade á mensaxe de Xesús e comprender as súas luces e as súas sombras.
A historia da Igrexa, como podes imaxinar, está moi vencellada á HISTORIA DA HUMANIDADE. Neste vídeo tela resumida é dous minutos... Presta moita atención:
Lembra que hai unha maneira moi sinxela de comentar un vídeo: VEXO, PENSO, PREGÚNTOME
- VEXO: resumes brevemente o que viches
- PENSO: explicas aquilo que chame a túa atención, tanto das imaxes como da audición, que aspectos da Igrexa destacas, que aspectos deixas á marxe... Consideras que debería nomear calquera outra cuestión que consideres interesante? Cal é a túa opinión respecto diso?
- PREGÚNTOME: a partir do vídeo, que tipo de cuestións xorden en ti?
A Igrexa está presente hoxe en case todos os recunchos do planeta. Esta presenza que pode resultar evidente non foi un camiño fácil. O cristianismo naceu nunha pequena rexión do imperio romano hai vinte séculos. O proceso desde entón ata agora abarca toda a historia da Igrexa. Nel houbo dificultades externas e internas.
A caída do Imperio Romano de Occidente, no ano 476 de nosa era, marca o salto da Idade Antiga á Idade Media, pero tamén fai ver que o Cristianismo non é unha relixión soamente romana, senón que ten sentido para todas as culturas e todos os seres humanos do Universo coñecido.
Ímonos a achegar á realidade do Cristianismo para descubrir por que resistiu a caída do gran Imperio Romano converténdose na relixión da Cristiandade.
Motivación
A última oración dos mártires cristiáns, Jean-Léon Gérôme (1883). Wikipedia |
Observamos esta imaxe e deixámonos sorprender por ela.
Rutina de pensamento:
1. TAREFA INDIVIDUAL PREVIA (trata de ser creativo/a). Na Web investiga sobre estas cuestións:
1. Os Primeiros cristiáns
1. Cando e como xorde a familia dos primeiros cristiáns.
2. Como vivían os cristiáns na época do Imperio Romano. (Carta a Diogneto).
3. Explica brevemente cal era a relixión do Imperio.
4. Como era a relixión oficial no Imperio Romano?5. Sinala as linguas que se utilizaban nas seguintes rexións: Imperio Romano, Palestina, Novo Testamento.
2. Continuamos coa síntese... Unha Igrexa Universal:1 A primeiras comunidades, que facían? Como vivían? Como se organizaban? Dificultades que encontran na sociedade.
2 Quen era os pagáns?
3 Que significa que a Igrexa é Comuñón?
4 Que sentido ten a palabra "igrexa"?
5 A finais do s. I, onde había comunidades cristiás?
6 Cando aparecen as "persecucións"?
7 Como se trasmite a ensinanza dos apóstolos?
8 Di brevemente cal é o compromiso da Igrexa coa sociedade actual.
3. A arte dos primeiros cristiáns
1 Sinala dúas dificultades
2 Indica dúas características da arte cristiá3 Que son as catacumbas?
4 Explica os seguintes símbolos e debúxaos (ou busca unha imaxe): Pastor, Peixe, Crismón, a áncora, a pomba, o cervo, o cordeiro, a vide, o pavo real, etc.
TAREFA GRUPAL. Mans á obra.
Ao longo deste trimestre analizaremos estes vinte séculos de vida da Igrexa para coñecela mellor, valorar a súa fidelidade á mensaxe de Xesús e comprender as súas luces e as súas sombras.
Tarefa 1: Elaborar unha presentación sobre unha etapa da Historia da Igrexa.
Pasos a seguir:
Documentación: Nesta páxina atoparás dous tipos de recursos para poder informarte sobre a Historia da Igrexa. Esta primeira fase céntrase na lectura e visionado do seguinte material:
- Temas teóricos que analizan o devir histórico da Igrexa.
- Vídeos con materiais didácticos que che axudarán a profundar neste tema.
Elaboración: Tras a lectura e o visionado do material anterior, debes ir elaborando a túa presentación:
Organizar a información e ideas.
Elixir un soporte dixital (PPT, Glogster, Prezi, Playcomic, etc) no que presentar as túas propias conclusións (http://inmaculadamarin-linguas.blogspot.com.es/p/recursos-tic.html)
É moi importante que ademais de texto, aparezan imaxes (mapas, gráficos, obras de arte cristiá, etc.) que axuden a comprender o que queres expresar.
Exposición do traballo en clase: Consiste en presentar aos teus compañeiros o traballo que realizaches. Para iso debedes elaborar un guión do que vas comentar.
Tarefa 2: Escribir unha biografía breve sobre un personaxe fundamental da época traballada (podes elixilo sempre que sexa deste período histórico e que recolla os aspectos teóricos máis relevantes)
HISTORIA DA IGREXA:
IDADE ANTIGA
HISTORIOGRAMA_S. I
IDADE MEDIA
IDADE MODERNA
IDADE CONTEMPORÁNEA
Historia-de-La-Iglesia_APUNTES
Para coñecer a Igrexa actual, aquí tes unha gran VIDEOTECA:
VIDEOTECA HISTORIA DA IGREXA
Máis Vídeos
- El comienzo de una historia DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Ellos fueron los primeros DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Yo creo DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Los doce se convierten en muchos DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Europa nace de rodillas DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Los bárbaros se hacen misioneros DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- 800 d.C. Europa es cristiana DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- El Papa, el Califa y el Emperador DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Año 1.000 DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Las primeras cruzadas DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Domingo y Francisco DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Es la Edad media DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Hambre, señores y guerra DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Luces y sombras DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Nuevos descubrimientos, nuevas tierras DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- El Concilio de Trento DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Santos y misioneros DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- El Papa, la República y el Emperador DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- 1.870 DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
- Aquel día en Nazaret. 2000 años después DESCARGAR MATERIAL DIDÁCTICO
OUTROS MATERIAIS
A continuación tes sete presentacións en formato Power Point que te axudarán a elaborar o teu traballo sobre a HISTORIA DA IGREXA:
MÁIS MATERIAIS
RAÍCES DA EUROPA CRISTIÁ: PRIMEIROS CRISTIÁNS, VIDA MONACAL, EVANXELIZACIÓN
4º ESO
- Tema 2: Las notas de la Iglesia de Jesucristo
- Tema 3: La Iglesia en los primeros siglos (SS. I – IV)
- Tema 4: La evangelización de Europa (SS. V AL VIII)
- Tema 5: El cristianismo en al Europa feudal (SS. IX AL X)
- Tema 6: Apogeo y crisis en la Europa cristiana ( SS. XIII AL XV )
- Tema 7: Las grandes reformas (SIGLO XVI)
- Tema 8: La época del Concilio de Trento
- Tema 9: Absolutismo, Ilustración y Revolución (SS. XVII Y XVIII)
- Tema 10: La Iglesia en el siglo XIX
- Tema 11: La Iglesia en la primera mitad del Siglo XX
RAÍCES DA EUROPA CRISTIÁ: PRIMEIROS CRISTIÁNS, VIDA MONACAL, EVANXELIZACIÓN
A CRISTIANDADE NA I.M.
CATEGORÍA
|
4 Sobresaliente
|
3 Notable
|
2 Aprobado
|
1 Insuficiente
|
Contenido
|
Se nota un
buen dominio del tema, no comete errores, no duda
|
Demuestra un
buen entendimiento de partes del tema. Exposición fluida, muy pocos errores
|
Tiene que
hacer algunas rectificaciones, de tanto en tanto parece dudar
|
Rectifica
continuamente. No muestra un conocimiento del tema
|
Interés
|
Atrae la
atención del público y mantiene el interés durante toda la exposición
|
Interesa
bastante en principio pero se hace un poco monótono
|
Le cuesta
conseguir o mantener el interés del público
|
Apenas
usa recursos para mantener la atención del público
|
La voz
|
Voz clara,
buena vocalización, entonación adecuada, matizada, seduce
|
Voz clara,
buena vocalización
|
Cuesta
entender algunos fragmentos
|
No se
entienden la mayoría de las frases
|
Postura
|
Tiene buena
postura, se le ve relajado y seguro. Establece contacto visual con todos
durante la presentación
|
Tiene buena
postura y algunas veces establece contacto visual con las personas
|
Su postura es
simplemente adecuada y no mira a las personas a las que se dirige
|
Tiene mala
postura y/o no mira a las personas durante la presentación
|
Tiempo
|
Tiempo
ajustado al previsto, con un final que retoma las ideas principales y
redondea la exposición
|
Tiempo
ajustado al previsto, pero con un final precipitado o alargado por falta de
control del tiempo
|
No ajustado
al tiempo. Excesivamente corto
|
Excesivamente largo o insuficiente para desarrollar
correctamente el tema
|
Soporte
|
La exposición
se acompaña de soportes visuales especialmente atractivos y de mucha calidad
(imágenes, videos,…)
|
Soportes
visuales adecuados e interesantes (imágenes, vídeos...)
|
Soporte
visual adecuado (imágenes, vídeos,...)
|
Soportes
visuales inadecuados
|
Elección de formato de fondo y
fuente
|
El fondo no
va en detrimento de los textos o los gráficos y el formato de la fuente
(color, negrita, cursiva, etc.,) ha sido cuidadosamente planeada para mejorar
la legibilidad
|
El fondo no
va en detrimento de los textos o los gráficos pero el formato de la fuente
hace a veces un poco difícil leer el contenido
|
El fondo hace
difícil ver el texto y el formato de la fuente hace difícil leer el material
|
Los
contenidos son presentados sin ninguna claridad y el fondo y el formato
impiden leer los textos
|
Secuenciación de la
información
|
La
información está organizada de una manera clara y lógica
|
La mayoría de
la información se organiza de forma clara y lógica, aunque alguna diapositiva
de vez en cuando parece fuera de lugar.
|
No existe un
plan claro para la organización de la información
|
La información
aparece dispersa y poco organizada
|
De igual maneira queremos coñecer cando e como xurdiu a familia dos Cristiáns, nós chamámola Igrexa. Nestes primeiros cristiáns tamén inflúen:
1. A época na que viven, a situación sociopolítica, o ambiente cultural e relixioso do momento:
- O dominio do Imperio Romano estendido por todo o Mediterráneo.
- As comunicacións do Imperio favorecendo os intercambios comerciais e a libre circulación de ideas relixiosas e filosóficas.
2. O ambiente cultural e relixioso.
- Diversas linguas: latín (lingua oficial do Imperio), grego, hebreo e arameo, (a lingua de Jesús).
Así, o cristianismo nace nun contexto xeográfico, social, cultural e relixioso moi concreto pero cunha clara vocación universal.
Se investigas sobre todo iso terás unha idea da contorna na que viviron XESÚS DE NAZARET e os primeiros CRISTIÁNS .Pero nós imos aproximarnos e coñecer QUE É A IGREXA.
A historia da Igrexa é un claro exemplo de como o anuncio da boa noticia foi traspasando fronteiras e adaptándose a diferentes ámbitos e culturas. O modo en que o devandito anuncio e adaptación se levou a cabo ao longo dos séculos é un tema que require estudo, análise e reflexión.
A IGREXA é unha COMUNIDADE que anuncia e vive o EVANXEO como unha BOA NOTICIA na que todos temos un sitio e trato sen distinción de raza, condición social e cultural.
No libro dos Feitos dos Apóstolos podemos ler como vivían os primeiros cristiáns, como se organizaban na misión e no servizo aos irmáns, como eran as súas reunións nas súas propias casas, onde compartían as ensinanzas de XESÚS e a Fracción do Pan (EUCARISTÍA). Ata o século III os Cristiáns séguense reunindo en casas particulares. Podemos tamén coñecer as dificultades e choques coa sociedade do momento. Como reaccionaban ante as incomprensións dos seus concidadáns cando tentaban explicar quen era e por que seguían a XESÚS DE NAZARET. Esta era a súa razón de "SER CRISTIÁNS":
A ÉPOCA. O cristianismo nace e desenvólvese nun contexto político dominado polo Imperio Romano. Polo tanto, coñecer a vida social do Imperio, é unha axuda imprescindible para descubrir cal foi o contexto no que paulatinamente foise estendendo a relixión cristiá.
Agora temos un excelente recurso para achegarse á vida cotiá dos romanos do século I. Trátase dun proxecto de divulgación histórica da Obra Social "a Caixa" que permite coñecer a vida cotiá dos habitantes dunha cidade do Imperio Romano na época Imperial ( s. I d. C). Esta iniciativa é, en primeiro lugar, unha exposición itinerante que está a percorrer cidades españolas. Pero grazas á visita virtual que prepararon, dende internet é posible realizar un percorrido interactivo onde se pode ver e escoitar información ampliada e, a través dunha muller, un peregrino, un escravo e un neno, coñecer outras versións da cidade.
Se desexas coñecer virtualmente esta época, pica sobre o enlace.
http://multimedia.lacaixa.es/lacaixa/ondemand/obrasocial/interactivo/romanorumvita/es/visita_virtual.htm
OS PRIMEIROS CRISTIÁNS
Aínda que viviron hai centos de anos, a súa vida pode ser inspiración de moitas persoas do s. XXI, esta é a idea fundamental dunha web dedicada totalmente a eles, o seu nome: primeiros cristiáns. . Un momento decisivo na vida desas primeiras comunidades cristiás foi O concilio de Xerusalen.
Moitos dos primeiros cristiáns procedían do Xudaísmo. Nesta relixión estaban prohibidas as imaxes de Deus.
Outros moitos eran gregos e romanos. Os grecolatinos adoraban a deuses con trazos humanos. Estes eran exuberantes na representación simbólica dos seus deuses.
Todo iso fixo que os primeiros cristiáns se resistisen á representación artística e atrasasen nas manifestacións da arte cristián. Ata o século III d.C non apareceron as primeiras representacións.
É así como aparece unha arte na clandestinidade da Igrexa nacente.
A arte paleocristiá pódese dividir en dous grandes períodos:
- Período de persecución e clandestinidade (séculos II e III),
- Período da gran arte paleocristiá en tempos do Cristianismo como relixión oficial do Imperio (parte do século IV). Nesta fase será, por contra, unha arte protexida e impulsada polas grandes xerarquías eclesiásticas da época.
A partir do s.IV a Igrexa pasa de ser perseguida a permitida e oficial. Máis tarde convértese nunha institución estreitamente ligada ao emperador e á administración do imperio. Neste momento sobresae a arte paleocristiano e bizantino coas impresionantes "basílicas" e "mosaicos".
ARTE PALEOCRISTIÁ
Nesta montaxe tes mostras da arte paleocristiá, dende o século I ata o VI Tamén aparecen moitos dos símbolos utilizados polos primeiros cristiáns.
Catacumbas.
"En Roma hai entre 50 e 60 catacumbas. Trátase de quilómetros e quilómetros escavados baixo terra nos que os primeiros cristiáns enterraban os seus defuntos. Ao contrario do que adoita pensarse, eran só cemiterios, non lugares nos que esconderse. Ao longo das catacumbas hai unhas mil pinturas con escenas do Antigo e do Novo Testamento.
A escena máis repetida é a de Moisés golpeando a rocha cun bastón, que simboliza a fe en Deus. Séguenlle representacións da vida deJonás, que simboliza a resurrección, e por último o milagre da resurrección de Lázaro. "
A escena máis repetida é a de Moisés golpeando a rocha cun bastón, que simboliza a fe en Deus. Séguenlle representacións da vida deJonás, que simboliza a resurrección, e por último o milagre da resurrección de Lázaro. "
HISTORIA DE LA IGLESIA_SÍNTESIS
PREGUNTAS Y CONCEPTOS DE REPASO SOBRE LAS EXPOSICIONES
- CONCILIO
- INVESTIDURA
- MONACATO
- HEREJÍA
- PERSECUCIONES. ¿POR QUÉ?
- CATACUMBAS
- MARTIRIO
- EDICTO DE MILÁN
- EDICTO DE TESALÓNICA
- PADRES DE LA IGLESIA
- CRUZADAS
- REFORMA PROTESTANTE
- CONTRARREFORMA
- CONCILIO DE TRENTO
- MONACATO
- CRISTIANDAD
- EXPANSIÓN DE LA IGLESIA
- MISIONEROS
- ÓRDENES MENDICANTES
- CONCILIO VATICANO II
- IGLESIA HOY
No hay comentarios:
Publicar un comentario